Το χρώμα μετράει...
Γιατί τα σχολικά λεωφορεία είναι κίτρινα ?
Εάν έχετε επισκεφτεί τις Η.Π.Α. ίσως έτυχε να παρατηρήσετε ότι το χρώμα των περισσότερων σχολικών λεωφορείων δεν είναι καθαρό κίτρινο (όπως το χρώμα του λεμονιού). Επίσης δεν είναι το ίδιο με το χρώμα που έχει το πορτοκάλι. Στην πραγματικότητα, το χρώμα των σχολικών λεωφορείων είναι πορτοκαλο - κίτρινο. Μια μείξη, δηλαδή, κίτρινου και πορτοκαλί, όπως το χρώμα ενός μάνγκο.
Μερικά δεδομένα σχετικά με το κίτρινο χρώμα :
Το κίτρινο (και όλες οι αποχρώσεις του) τραβά την προσοχή μας γρηγορότερα από τα υπόλοιπα χρώματα. Όταν κοιτάζουμε ευθεία μπροστά, μπορούμε να εντοπίσουμε ένα κίτρινο αντικείμενο, ακόμα και αν αυτό είναι στην άκρη του οπτικού μας πεδίου, γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο χρώμα, ακόμα και από το κόκκινο. Οι επιστήμονες περιγράφουν αυτό το φαινόμενο ως εξής : "Η περιφερική μας όραση για το κίτρινο χρώμα είναι 1.24 φορές πιο ευαίσθητη απ' ότι για το κόκκινο". Πολλοί ειδικοί, επίσης, επισημαίνουν ότι χρώματα όπως το κίτρινο είναι περισσότερο ευδιάκριτα για το ανθρώπινο μάτι, σε σκοτοπικές συνθήκες, συγκριτικά με άλλα χρώματα, όπως το κόκκινο.
____________________________________________________________
Μέρος 1ο : Μπλε και όρεξη

Η άποψη ενός επαγγελματία τροφίμων :
"Το χρώμα και η έλξη που προκαλούν οι τροφές είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Και μόνο η θέα του φαγητού αρκεί προκειμένου να πυροδοτήσει συγκεκριμένους νευρώνες στον υποθάλαμο. Σε σειρά μελετών, που παρουσίαζαν ανθρώπους να τρώνε στο σκοτάδι, γίνεται αναφορά στην έλλειψη ενός κρίσιμου στοιχείου που επιδρούσε στην απόλαυση του φαγητού : την οπτική επαφή με την τροφή. Τα μάτια είναι το πρώτο αισθητήριο όργανο που θα πρέπει να πειστεί, προτού μια τροφή δοκιμαστεί. Αυτό σημαίνει ότι κάποια τρόφιμα είναι καταδικασμένα να αποτύχουν στην αγορά, όχι κατ' ανάγκη λόγω κακής γεύσης, οσμής ή συσκευασίας, αλλά γιατί ο καταναλωτής ποτέ δε φτάνει τόσο μακρυά. Το χρώμα είναι κριτικής σημασίας και, σχεδόν παγκοσμίως, είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις έναν καταναλωτή να δοκιμάσει ένα μπλε απόχρωσης φαγητό (στις μέρες μας, οι χρωματιστές τροφές απευθύνονται κυρίως σε παιδιά). Το πράσινο, το καφέ, το κόκκινο, καθώς και ορισμένα άλλα χρώματα, είναι γενικώς περισσότερο αποδεκτά, παρόλο που κι αυτό μπορεί να ποικίλει, ανάλογα με την κουλτούρα. Οι Ιάπωνες, φημίζονται για την "πολυχρωμία" στη βιομηχανια των τροφίμων τους, σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που, ορισμένα είδη τους, δύσκολα θα έπαιρναν έγκριση από τον Εθνικό Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων (F.D.A.) των Η.Π.Α."