Καθε ηλιθιοσ μπορει να κριτικαρει..και οι περισσοτεροι ηλιθιοι το κανουν..!
"Εκεί όπου η βρωμιά είναι πιο μεγάλη,
Εκεί ακούς τα πιο μεγάλα λόγια.
Μα αν πρέπει τη μύτη σου να φράξεις,
Πώς θα φράξεις την ίδια ώρα και τ’ αυτιά σου;"
ΜΠΕΡΛΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ
Εχω απαντησεισ σε πιο δυσκολεσ ερωτησεισ. Το προβλημα ειναι πωσ κανενασ δε με ρωταει…
Το βιβλίο του Ρώσου επιστήμονα Ernst Muldashev με τίτλο "Το τρίτο
μάτι και η Καταγωγή της Ανθρωπότητας" εκδόθηκε κάποια στιγμή το 1999 στη
Ρωσία, ενώ το 2001 εκδόθηκε η μετάφραση του στη γερμανική... Σήμερα το
βιβλίο του (στη Γερμανία τουλάχιστον) είναι τόσο σπάνιο που λίγα μόνο
μεταχειρισμένα αντίτυπα βρίσκει κανείς στο Amazon με κόστος 300 με 600
ευρώ (!)...
Μελετώντας το, πράγματι βρίσκουμε πολλά ενδιαφέροντα σημεία, πρωτότυπα, αλλά και αρκετές αιτίες προβληματισμού...
Η
ενδιαφέρουσα έρευνα του ξεκίνησε από τη "γεωμετρία των ματιών". Ως
χειρούργος οφθαλμίατρος και εφευρέτης του Aloplant, έδειχνε ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για τα μάτια- τα "παράθυρα της ψυχής". Πειραματιζόμενος με
διάφορους τρόπους απέδειξε και επιστημονικά πως μας είναι για παράδειγμα
σχεδόν αδύνατο να μιλήσουμε για θέματα που αγγίζουν συναισθήματα δίχως
να κοιτάμε στα μάτια το συνομιλητή μας (ενώ αντίθετα συζητάμε σχετικά
εύκολα για άλλου είδους θέματα κοιτώντας... στο πάτωμα). Ουσιαστικά από
τη ζώνη των ματιών αντλούμε πάρα πολλές πληροφορίες, πέρα από τις
λεκτικές, για την κατάσταση του "ιδιοκτήτη τους", αλλά και αναγνωρίζουμε
τα πρόσωπα... Όπως ήταν φυσικό άρχισε να μελετά
και μέσω υπολογιστών την περιοχή των ματιών και των πληροφοριών που
λαμβάνουμε άμεσα για την ποιότητα ενός ανθρώπου από τα μάτια και τη ζώνη
γύρω από αυτά.
Βασική του μέτρηση αποτέλεσε αρχικά η μέτρηση των σχημάτων που
σχηματίζουν οι γραμμές που περνούν από τις έξω και τις μέσα γωνίες των
ματιών, ανακαλύπτοντας κάποιους πρώτους τύπους ποιότητας των ανθρώπων. Για παράδειγμα (από πάνω προς τα κάτω στη φώτο αριστερά):
• Έντονος εξωτερικός και εσωτερικός ρόμβος στο κέντρο του φανερώνουν ισχυρή θέληση.
• Ένα σχήμα τριγώνου περισσότερο εξωτερικά με ανεστραμμένο μικρό τρίγωνο εσωτερικά, δειλία.
• Τετράγωνο εξωτερικό και εσωτερικό, καλοσύνη.
• Ενώ ένας πολύ στενός εξωτερικός ρόμβος με ανεστραμμένο μικρό τρίγωνο εντός, κακία.
Το
ανεστραμμένο αυτό μικρό, εσωτερικό τρίγωνο φάνηκε να αποτελεί μάλιστα
ένδειξη και άλλων προβληματικών ψυχολογικών καταστάσεων...
Άλλο
ενδιαφέρον σημείο που ανακάλυψε, είναι το γεγονός πως ασχέτως, φυλής,
φύλου ή ηλικίας σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους είναι ίδιο το
μέγεθος του κερατοειδούς!
Γι' αυτό και μοιάζουν τόσο "μεγάλα" τα μάτια
των παιδιών....
Εχεισ τα πινελα,εχεισ τα χρωματα,ζωγραφισε τον παραδεισο και μπεσ μεσα !
Vincent van Gogh (1853 - 1890)
Ο καλλιτέχνης έπασχε απο επεισόδια ξανθοψίας (κίτρινη όραση), ενώ έβλεπε φωτεινούς δακτύλιους γύρω από τα φώτα. Οι οπτικές αυτές διαταραχές οφείλονταν πιθανότατα σε δηλητηρίαση από δακτυλίτιδα, ουσία που χρησιμοποιούταν, τον καιρό εκείνο, για την αντιμετώπιση της επιληψίας.
.
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΝΑ ΚΟΥΡΑΖΕΣΑΙ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ...
Ραγισμένες αγκαλιές
Los Abrazos Rotos
Δραματική 2009 Έγχρ. Διάρκεια: 125'
Ισπανική ταινία σε σκηνοθεσία Πέδρο Αλμοδοβάρ με τους: Πενέλοπε Κρουζ, Λουί Ομάρ, Μπλάνκα Πορτίγιο
Ένας άντρας γράφει, ζει και αγαπάει μέσα στο σκοτάδι. Ήταν το θύμα ενός μοιραίου αυτοκινητιστικού δυστυχήματος δεκατέσσερα χρόνια νωρίτερα, στο οποίο δεν έχασε απλά την όραση του, αλλά και τη γυναίκα της ζωής του. Ένα βράδυ ξεκινάει να αφηγείται την οδυνηρή αυτή ιστορία, μια ιστορία συγκινητική και τραγική. Μια ιστορία που μπορεί να αποτυπωθεί με τη φωτογραφία δύο ερωτευμένων ανθρώπων, που αγκαλιάζονται και που κάποιος έχει σκίσει σε χίλια κομμάτια...
.
Η λογοτεχνια ειναι η αποδειξη πωσ η ζωη δεν ειναι αρκετη...
Περί τυφλότητος
Μυθιστόρημα
Ζοζέ Σαραμάγκου
Ένας άνθρωπος χάνει ξαφνικά το φως του. Τα περιστατικά αιφνίδιας τύφλωσης κλιμακώνονται και η κυβέρνηση αποφασίζει να βάλει σε καραντίνα τους τυφλούς. Με γραφειοκρατική ακρίβεια, ο Zοζέ Σαραμάγκου έχει υπολογίσει όλα όσα θα μπορούσαν να συμβούν σ' έναν κόσμο που χάνει την όρασή του. Για πόσο καιρό η κίνηση στους δρόμους θα είναι ομαλή; Για πόσο καιρό θα επαρκούν τα τρόφιμα για τις πεινασμένες ορδές; Πόσος χρόνος χρειάζεται για να καταρρεύσει η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αερίου και νερού; Τι θ' απογίνουν τα κατοικίδια; Oι σεξουαλικοί φραγμοί; Πόσοι τυφλοί φτιάχνουν μια τυφλότητα;
Kαι τέλος: Σε έναν κόσμο τυφλών, τι θα έκανες αν έβλεπες;
Διανοουμενοσ ειναι καποιοσ που ανακαλυψε κατι πιο ενδιαφερον απο το σεξ...
Ο συγγραφέας Sir Arthur Conan Doyle αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου το 1885, και στη συνέχεια σπούδασε Οφθαλμολογία στη Βιέννη. Απέτυχε, ωστόσο, να ασκήσει με επιτυχία την ειδικότητά του στο Λονδίνο και αυτό του επέτρεψε να χρησιμοποιήσει τον ελεύθερο χρόνο του για να γράψει το μυθιστόρημα "A Study in Scarlet", με το οποίο εισήγαγε στον κόσμο τον χαρακτήρα του Sherlock Holmes
Ταδε εφη...
"Ένας αφελής μπορεί να υποστηρίξει ότι υπάρχει ένας μόνο τρόπος για να δει κανείς τον κόσμο: ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται στη δική του άμεση όραση. Ωστόσο δεν είναι έτσι.
Βλέπουμε ό, τι μαθαίνουμε να βλέπουμε· και η όραση γίνεται μια συνήθεια, μια σύμβαση, μια μερική επιλογή απ’ όσα θα μπορούσαμε να δούμε…
Βλέπουμε ό, τι θέλουμε να δούμε· και αυτό που θέλουμε να δούμε δεν καθορίζεται από τους αναπόφευκτους νόμους της οπτικής ούτε (όπως συμβαίνει στα άγρια ζώα) από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, αλλά από την επιθυμία να ανακαλύψουμε ή να κατασκευάσουμε έναν κόσμο που να είναι πιστευτός. "
-------------------------------------------------------Herbert Read
Η εκδικηση τησ ακοησ...
Τα χρωματα δεν ειναι μονο τα γραμματα των αναλφαβητων...
Γιατί τα σχολικά λεωφορεία είναι κίτρινα ?
.
Εάν έχετε επισκεφτεί τις Η.Π.Α. ίσως έτυχε να παρατηρήσετε ότι το χρώμα των περισσότερων σχολικών λεωφορείων δεν είναι καθαρό κίτρινο (όπως το χρώμα του λεμονιού). Επίσης δεν είναι το ίδιο με το χρώμα που έχει το πορτοκάλι. Στην πραγματικότητα, το χρώμα των σχολικών λεωφορείων είναι πορτοκαλο - κίτρινο. Μια μείξη, δηλαδή, κίτρινου και πορτοκαλί, όπως το χρώμα ενός μάνγκο.
Τότε γιατί λέμε ότι τα λεωφορεία είναι κίτρινα ? Πίσω στη δεκαετία του '30, στις Η.Π.Α., τα σχολικά λεωφορεία είχαν καθαρό κίτρινο χρώμα. Έτσι καθιερώθηκε ο όρος "κίτρινο σχολικό" (school bus yellow) στην αγγλική γλώσσα.
Μερικά δεδομένα σχετικά με το κίτρινο χρώμα :
Το κίτρινο (και όλες οι αποχρώσεις του) τραβά την προσοχή μας γρηγορότερα από τα υπόλοιπα χρώματα. Όταν κοιτάζουμε ευθεία μπροστά, μπορούμε να εντοπίσουμε ένα κίτρινο αντικείμενο, ακόμα και αν αυτό είναι στην άκρη του οπτικού μας πεδίου, γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο χρώμα, ακόμα και από το κόκκινο. Οι επιστήμονες περιγράφουν αυτό το φαινόμενο ως εξής : "Η περιφερική μας όραση για το κίτρινο χρώμα είναι 1.24 φορές πιο ευαίσθητη απ' ότι για το κόκκινο". Πολλοί ειδικοί, επίσης, επισημαίνουν ότι χρώματα όπως το κίτρινο είναι περισσότερο ευδιάκριτα για το ανθρώπινο μάτι, σε σκοτοπικές συνθήκες, συγκριτικά με άλλα χρώματα, όπως το κόκκινο.
Σε συνθήκες με ομίχλη ή γενικότερα κακοκαιρίας οι οδηγοί μπορούν να διακρίνουν τα κίτρινα αυτοκίνητα, αλλά και οποιοδήποτε κίτρινο κινούμενο όχημα, αρκετά καθαρά. Γι' αυτό όχι μόνο τα σχολικά λεωφορεία, αλλά και άλλα κινούμενα (οχήματα, μηχανήματα) ή στατικά (κτίρια, διαχωριστικές γραμμές οδικών γραμμών) αντικείμενα έχουν κίτρινη απόχρωση. Αρκετά ατυχήματα λαμβάνουν χώρα στην ύπαιθρο, για το λόγο ότι το θύμα άργησε να αντιληφθεί το κινούμενο όχημα, λόγω χρώματος. Αν ήταν κίτρινο, αυτό θα αποτελούσε, από μόνο του, μια ισχυρή προειδοποίηση !
Ωστόσο, ο κυριότερος λόγος, για τον οποίο τα σχολικά λεωφορεία στις Η.Π.Α. είναι κίτρινα, είναι διότι οι κανόνες ασφαλείας τους ΑΠΑΙΤΟΥΝ να είναι κίτρινα !
Με άλλα λόγια : ο νόμος το ΑΠΑΙΤΕΙ !
Ο άνθρωπος εγκατέλειψε τις φερομόνες για χάρη της έγχρωμης όρασης
_______________________________________________
Οι πρόγονοι του ανθρώπου έπαψαν να «μυρίζονται» τους υποψήφιους ερωτικούς συντρόφους τους όταν απέκτησαν τη δυνατότητα να τους βλέπουν καλύτερα, σύμφωνα με γενετική ανάλυση Αμερικανών ερευνητών.
Ο Δρ Ζιανζί Ζανγκ και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν θέλησαν να επιβεβαιώσουν τη θεωρία ότι η έγχρωμη όραση έθεσε σε αχρηστία τις φερομόνες, ως καταλληλότερο εργαλείο για την επιλογή συντρόφου.
Οι φερομόνες είναι ουσίες που χρησιμοποιούνται από πολλά ζώα για την προσέλκυση και την αξιολόγηση ατόμων του αντίθετου φύλου, και γίνονται αντιληπτές από εξειδικευμένα αισθητήρια όσφρησης. Ο άνθρωπος, όμως, χρησιμοποιεί ελάχιστα ή καθόλου σήματα φερομονών.
«Πιστεύουμε ότι ίσως ένα σύστημα ανταλλαγής σημάτων που βασίζεται στην όραση πλεονεκτεί, συγκριτικά με ένα σύστημα φερομονών, επειδή το χρώμα είναι ορατό από απόσταση» σχολιάζει ο Δρ Ζανγκ.
Ο ίδιος παρατηρεί ότι η δυσχρωματοψία κόκκινου/πράσινου είναι πιο συχνή στον άνθρωπο από ό,τι στους πιθήκους του Παλαιού Κόσμου. Και αυτό ίσως συμβαίνει επειδή η επιλογή συντρόφου στον σύγχρονο άνθρωπο εξαρτάται λιγότερο από οπτικά ερεθίσματα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου