Όρασις μεν έρωτος άρχει, αύξει δε το πάθος ελπίς,τρέφει δε μνήμη, συντηρεί δε συνήθεια


Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

Όταν η όραση μας προδίδει : απο το λευκό μπαστούνι στο μικρό κορίτσι του Πικάσο

...το μπαστούνι
Το λευκό μπαστούνι, είναι το τεχνικό βοήθημα που χρησιμοποιούν τα άτομα με πρόβλημα όρασης για να εντοπίζουν και να αποφεύγουν τα εμπόδια στην πορεία τους, στην προσπάθεια τους για μια πιο ανεξάρτητη και ασφαλή διαβίωση αλλά και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που συναντούν στην καθημερινή μετακίνησή τους. Η ιστορία του λευκού μπαστουνιού ξεκινά μετά τη λήξη του Α' Παγκόσμιου Πολέμου στην Αμερική, όπου αναπτύχθηκε ένα κίνημα αποκατάστασης και επανένταξης των ατόμων που τυφλώθηκαν από ατυχήματα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Το κίνημα αυτό ξεκίνησε από τον οφθαλμίατρο Richard Hoover, ο οποίος πρωτοχρησιμοποίησε ένα μακρύ καλάμι για τη βοήθεια της κίνησης των τυφλών βετεράνων του πολέμου.

...ο σκύλος
Οι Σκύλοι - Οδηγοί Τυφλών, είναι άριστα εκπαιδευμένα ζώα που χρησιμοποιούνται από άτομα με τύφλωση ή με μειωμένη όραση προκειμένου να τα οδηγούν παντού με ασφάλεια. Η δημοφιλέστερη ράτσα που υπηρετεί τυφλούς είναι τα Labrador – Retriever.
ΟΙ σκύλοι αυτοί είναι προσεκτικοί στη δουλειά τους και αφοσιωμένοι. Ένα άτομο με τύφλωση που συνοδεύεται από έναν τέτοιο σκύλο, θα περάσει με ευκολία ανάμεσα από τον κόσμο και θα μπορεί να βρει εύκολα μια διάβαση ή μια πόρτα. Σε καμία περίπτωση δεν κινδυνεύει να ξεφύγει από την πορεία του, να χτυπήσει επάνω σε κάποιο εμπόδιο, να κινδυνέψει από τα αυτοκίνητα, να πέσει επάνω σε έναν άνθρωπο, να πέσει στο έδαφος ή να πέσει από τις σκάλες.
Ο Σκύλος - Οδηγός γίνεται εύκολα διακριτός από το πλήθος που παραμερίζει, ενώ μπορεί και βλέπει εμπόδια που δύσκολα γίνονται αντιληπτά με την χρήση του λευκού μπαστουνιού. Τα σκυλιά αυτά προσφέρουν και κοινωνικό έργο αφού αποτελούν ένα δυνατό ερέθισμα για μία ωραία κουβέντα στο δρόμο ή ακόμη και για καινούργιες γνωριμίες. Το άτομο δένεται με το σκυλί που το βοηθά και νιώθει απεριόριστη αγάπη. Γνωρίζει ότι με την βοήθειά του δεν κινδυνεύει όταν βγει στο δρόμο και έτσι αποκτά περισσότερη αυτοπεποίθηση και ανεξαρτησία.

...ο Τυφλός Μινώταυρος
Το φθινόπωρο του 1934 ο Πάμπλο Πικάσο φιλοτέχνησε τη σειρά των χαρακτικών που απεικονίζουν τον τυφλό Μινώταυρο, με ένα ραβδί στο χέρι, να περπατά κατά μήκος μιας παραλίας. Τον πάσχοντα Μινώταυρο οδηγεί ένα μικρό κορίτσι, που κρατά στην αγκαλιά του πότε λουλούδια και πότε ένα λευκό περιστέρι. Τα έργα συνιστούν, όχι απλώς μια αφηγηματική ανάπλαση του αρχαίου μύθου, αλλά μια εξαιρετικά σύνθετη αλληγορική αναφορά στα προβλήματα και τα διλήμματα της καλλιτεχνικής πορείας του ίδιου του καλλιτέχνη. Η προσωπική ταύτιση του καλλιτέχνη με τον πληγωμένο τυφλό Μινώταυρο είναι πρόδηλη: τυφλωμένος από το πάθος του για τη νεαρή γυναίκα, αναζητά στήριξη από το μικρό κοριτσάκι, που του προτείνει το χέρι του προσπαθώντας να μαλακώσει τον πόνο του και να κατευνάσει τις ενοχές του. Εξευμενίζοντας και εξευγενίζοντας τις ζωικές ορμές του ταύρου εξιδανικεύει με τον τρόπο αυτόν τη σύγχρονη εκφορά του μύθου, θεώρηση που αποτέλεσε άλλωστε την εικαστική διαπραγμάτευσή του από τον Σουρεαλισμό.
Τι εκφράζει, ωστόσο, αυτή η δραματουργικά τρισυπόστατη μορφή του Πικάσο - Μινώταυρου - Οιδίποδα καθώς οδηγείται στον χώρο του Λαβύρινθου - δηλαδή της αμετάκλητης υπαρξιακής δοκιμασίας - από ένα ανθοστεφανωμένο, κλασικής ομορφιάς νεαρό κορίτσι ? Πού οδηγεί τον πάσχοντα Μινώταυρο το κορίτσι ? 

Μήπως η τυφλότητα, θέμα γνωστό από τα έργα της ονομαζόμενης Μπλε Περιόδου του καλλιτέχνη, αυτό "το εσωτερικευμένο βλέμμα του καλλιτέχνη που οδηγείται από το ένστικτο", είναι ο μόνος τρόπος για την ανάκτηση των αυθεντικών αξιών στη ζωή μας ?

Read more...

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Αρκούν δυο κόκκινα μάτια να εξηγήσουν το "Παιχνίδι των Λυγμών" ?

Ίσως ανήκετε σε αυτούς που ακόμα περιμένετε μια κάρτα από το αγαπημένο σας πρόσωπο για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Ή σε εκείνους που βιώνετε έναν χωρισμό, την επαγγελματική απόρριψη, ή απλά είχατε μια πραγματικά κακή ημέρα.
Είναι φορές που ένα γερό κλάμα μπορεί να μας λυτρώσει. Τι μπορεί, όμως, να προδώσει αυτό το "Παιχνίδι των Λυγμών" ?
Ο καθηγητής του τμήματος Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου της Virginia Jeremy Tuttle, μας εξηγεί :
"Όταν χρησμοποιούμε τα μάτια μας για να δούμε κι όχι για να κλάψουμε, τα αιμοφόρα αγγεία, ο ρόλος των οποίων είναι να μεταφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στους ιστούς, βριίσκονται σε συστολή, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν αόρατα.
Ωστόσο, όταν κλαίμε, οι δακρυικοί αδένες που βρίσκονται στην περιοχή των ματιών μας, αρχίζουν και εκκρίνουν δάκρυα. Ο ρόλος αυτών των αδένων, υπό φυσιολογικές συνθήκες, έγκειται στο να διατηρεί τους οφθαλμούς ενυδατωμένους.
Ακριβώς τότε, τα αιμοφόρα αγγεία των δακρυικών αδένων, διαστέλλονται με σκοπό να τροφοδοτήσουν επαρκώς τους αδένες αυτούς, που βρίσκονται σε κατάσταση υπερλειτουργίας. Η διαστολή αυτή των αγγείων αρκεί για να τα κάνει ορατά δια γυμνού οφθαλμού".
“Όταν κλαίμε, το υγρό που περιέχουν τα δάκρυα, θα πρέπει να προέλθει από κάπου : η πηγή του είναι το αίμα που τροφοδοτεί τους δακρυικούς αδένες. Γι' αυτό το λόγο, στο κλάμα, τα αιμοφόρα αγγεία των δακρυικών αδένων, θα πρέπει να διασταλούν κατά τρόπο ώστε να προμηθεύσουν τους αδένες με την απαραίτητη ποσότητα υγρών", καταλήγει ο Tuttle. "Τότε είναι που τα μάτια μας δείχνουν κατακόκκινα"..

Καιρός λοιπόν να καταλάβουμε ότι όταν ένα αγαπημένο πρόσωπο μας πληγώνει, το ποτάμι των δακρύων μας αντανακλάται στο κόκκινο των ματιών μας...Ποιος όμως είναι έτοιμος να χτίσει τη δική του γέφυρα για να περάσει απέναντι ?

Πηγή : The Irish Times

Read more...

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Αναζητώντας τα αίτια απώλειας της όρασης με όρους τραγικούς : ηθική τυφλότητα και Νέμεσις

Στον "Οιδίποδα Τύραννο" του Σοφοκλή βλέπουμε την άγνοια του ανθρώπου στην κατανόηση όλων των παραμέτρων που συνθέτουν την αρμονία του κόσμου. Ο Οιδίπους, χωρίς να το ξέρει και κυρίως χωρίς να το θέλει, σκότωσε τον πατέρα του, τον Λάιο, και παντρεύτηκε τη μητέρα του Ιοκάστη και έκανε μαζί της τέσσερα παιδιά. Με τις πράξεις του αυτές ο Οιδίπους διατάραξε την ισορροπία του κόσμου.
Στην τραγωδία αυτή φαίνεται καθαρά ότι ο άνθρωπος, κάνοντας μια πράξη, αποσπάει από τον εαυτό του ένα καινούργιο ον - την πράξη του - η οποία παύοντας να ανήκει πλέον στον δημιουργό του, εξακολουθεί να δρα μέσα στον κόσμο με τρόπο που δεν θα μπορούσε να προβλέψει αυτός που την έκανε. Ετσι, προκύπτει μια ιδιαίτερη άποψη της ευθύνης. «Ότι ο άνθρωπος, δηλαδή, δεν είναι υπεύθυνος μόνο για ό,τι είχε πρόθεση να κάνει, αλλά για ό,τι συντελέστηκε με αφετηρία τις πράξεις του, μη έχοντας στη διάθεσή του κανένα μέσο υπολογισμού, και ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα να εμποδίσει αυτό το αποτέλεσμα». Ο Σοφοκλής, λοιπόν, μας προειδοποιεί: Ο άνθρωπος αγνοεί το σύνολο των δυνάμεων που η ισορροπία τους αποτελεί την ύπαρξη του κόσμου.
Στην πορεία του μύθου, όταν ο Οιδίπους βρίσκεται μπροστά στην αποκάλυψη της πραγματικότητας σχετικά με την πατροκτονία που διέπραξε και την αιμομικτική σχέση με τη μητέρα του, δεν επικαλέσθηκε ελαφρυντικά για την άγνοιά του, αλλά παραδέχτηκε την ύπαρξη μιας πραγματικότητας, την οποία αυτό διατάραξε, έστω και άθελά του. Η παραδοχή της ενοχής του γίνεται εμπράκτως και αυτοβούλως με τη δική του τύφλωση, δηλαδή την πτώση του. Εδώ δεν έχουμε την έξωθεν τιμωρία, τη νέμεσι των θεών στη δική του ύβριν, αλλά ο ίδιος προχωρεί στην αυτοτιμωρία του για να αποκατασταθεί η απαραβίαστη ιερότητα του κόσμου.
Η αιτιολογική προσέγγιση του Σοφοκλή διαθέτει έντονο το μεταφυσικό στοιχείο : εξισώνει την ηθική με την φυσική τυφλότητα και εξηγεί πως από την πρώτη, αιτιολογικά, καταλήγουμε στη δεύτερη.
Τελικά ο Οιδίπους με την πράξη της τύφλωσής του οδηγείται σε μια άλλου είδους γνώση, αυτή της ολότητας του κόσμου, και έτσι συμφιλιώνεται με τους θεούς. Όπως γράφει ο Γ. Χειμωνάς :
"Ο Οιδίπους με την τύφλωσή του παλινδρομεί τη λησμονημένη κοινή ετυμολογία του οράω: βλέπω και του οίδα: γνωρίζω από το παλαιό ρήμα είδω, που κάποτε σήμαινε και τα δύο μαζί... Ο Οιδίπους καταργώντας την όρασή του, καταργεί στην ουσία (και τιμωρεί) τον νου του, που αποδείχτηκε ανάξιος του Φωτός. Η κάθαρση εδώ είναι ένα γνωστικό, όχι συγκινησιακό γεγονός: Ο Οιδίπους είναι ένας αυτόχειρας της γνώσης. Στον Οιδίποδα Τύραννο συναινούμε στο θεμελιώδες αξίωμα του Σοφοκλή ότι το ον είναι, μόνον εάν γνωρίζει τι είναι".
Ενώ βιώνουμε την αυτονόμηση της επιστήμης και της τεχνικής από την κοινωνία, η ψευδαίσθηση της παντοδυναμίας και της ατέρμονης προόδου εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο φαντασιακό στις ανεπτυγμένες κοινωνίες. Εδώ υπεισέρχεται η αυταπάτη της δύναμης που συσχετίζεται με μια αυταπάτη ως προς τη γνώση : την αυταπάτη, δηλαδή, ότι θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε όλα τα αποτελέσματα των πράξεών μας ή, τουλάχιστον, αυτά που μας ενδιαφέρουν. Είναι τόσα τα στοιχεία που κάθε φορά θα μας διαφεύγουν, που κάθε πρόβλεψη των ενεργειών μας σε πρακτικές μεγάλης κλίμακας θα ήταν πραγματική φενάκη. Γνωρίζουμε, λ.χ., τόσο λίγο τη συνολική λειτουργία του γονιδιώματος ως συνόλου, αγνοούμε τόσες παραμέτρους για τις αλληλεπιδράσεις των γονιδίων με το στενό και ευρύ περιβάλλον και όμως επιμένουμε να το χειριζόμαστε, αναδιατάσσοντάς το.
Η Ντόλυ κέρδισε μια θέση στην ανθρώπινη Ιστορία..ή μήπως Τραγωδία..?


Πηγή : Η Καθημερινή

Read more...

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Τί προσπαθούν να μας πουν οι ήρωες των manga όταν μας κοιτάζουν με τα μεγάλα εκφραστικά τους μάτια ?

Manga (μάνγκα) είναι Ιαπωνική λέξη και σημαίνει "παιχνιδιάρικες εικόνες". Για τους Ιάπωνες manga είναι όλα τα κόμικς αλλά για των υπόλοιπο κόσμο ως manga χαρακτηρίζονται μόνο τα Ιαπωνικά κόμικς. Οι σχεδιαστές κόμικς manga ονομάζονται mangaka.Τα περιοδικά manga στην Ιαπωνία έχουν φανατικούς θαυμαστές και εκτυπώνονται σε παχύ χαρτί μέγεθους τηλεφωνικής ατζέντας. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των manga είναι ότι διαβάζονται από τα δεξιά προς τα αριστερά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα anime (ανιμέ ή άνιμε), που είναι τα γιαπωνέζικα κινούμενα σχέδια και έχουν τα ίδια σχεδόν χαρακτηριστικά με τα manga όσον αφορά την τεχνική σχεδίασής τους.
Τα anime έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα κινούμενα σχέδια. Το πιο σημαντικό είναι τα μεγάλα και εκφραστικά μάτια των χαρακτήρων. Τα μάτια των ηρώων σε ένα anime είναι τις περισσότερες φορές αρκετά μεγάλα και αποτυπωμένα με πολύ μεγάλη λεπτομέρεια. Δεν ειναι τυχαίο, άλλωστε, ότι, ένας από τους λόγους που πολλά «δυτικά» κινούμενα σχέδια αποτυγχάνουν στην Ιαπωνία, είναι τα μη εκφραστικά και ψυχρά μάτια των χαρακτήρων τους. Κατά κύριο κανόνα τα μάτια δίνουν συναισθήματα σε ένα χαρακτήρα, γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται ως «παράθυρα της ψυχής». Το μέγεθος και η μεγάλη λεπτομέρεια εκφράζουν αβίαστα φόβο, χαρά, λύπη, αγανάκτηση, κακία, ευχαρίστηση και πληθώρα άλλων συναισθημάτων. Σε αντίθεση με τα μάτια η μύτη και το στόμα δεν αναπαριστώνται με μεγάλη λεπτομέρεια. Η μύτη τις περισσότερες φορές σχεδιάζεται με μία κυρτή γραμμή, η οποία παριστάνει το αποτύπωμα ή τη σκιά που αφήνει η μύτη στο πρόσωπο. Τα στόματα σχεδιάζονται και αυτά με μία ή δύο απλές γραμμές. Το πρότυπο αυτό σχεδίασης ονομάζεται BESM (big eyes small mouth).

Μήπως είναι καιρός να το υιοθετήσουμε και στη ζωή μας..?

Read more...

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Όταν η απώλεια της όρασης γίνεται εφαλτήριο για την κατάκτηση της υστεροφημίας : Η περίπτωση του Τζον Μίλτον

Ο ποιητής, φυλλαδιογράφος και με τον τρόπο του πατριώτης Τζον Μίλτον έξω από τις αγγλόφωνες χώρες είναι κυρίως γνωστός σαν όνομα. Αλλά και εντός τους, η αναφορά του ανακαλεί σχολικές αναμνήσεις από αναγκαστικές εργασίες στο μεγάλο ποιητικό του κατόρθωμα, τον "Χαμένο παράδεισο", από τα λατινικά του και από τη θεολογία του, που ήταν πρότυπα για την ταραγμένη εποχή του στην πολιτική ιστορία της Αγγλίας. Γιατί παρ’ όλη τη λογιοσύνη ήταν άνθρωπος που πήρε μια πολιτική θέση και την κράτησε.
Ταγμένος στο καλό του έθνους του, θα αγωνιστεί με πάθος για τις ιδέες του, χάνοντας σταδιακά το φως του. Ο ίδιος λέει ότι τον τύφλωσαν τα μακροσκελή πολιτικά φυλλάδια, οι αναρίθμητοι λίβελλοι που έγραφε υπηρετώντας τον Αρχοντα Προστάτη ακόμα και όταν αυτός κήρυξε την αρχή του ενός, υπηρετώντας τις ιδέες που μοιράζεται μαζί του, προετοιμάζοντας, όπως νόμιζε, το Βασίλειο του Θεού επί της γης. Οι εχθροί του πάλι θεωρούσαν την απώλεια της όρασής του θεία τιμωρία. Οπως και να έχει, ο Μίλτον, στα σαράντα του χρόνια είναι τυφλός. Και μόνο τότε, ίσως γιατί δεν είχε πια ορατούς περισπασμούς ή γιατί εξαιτίας της τύφλωσης μπορούσε κλεισμένος να αφοσιωθεί, ξεκίνησε τον "Χαμένο παράδεισο". Πρόκειται για ένα από τα τελευταία έπη με την κυριολεκτική σημασία του όρου, στην Ευρώπη, με θέματα την πτώση του ανθρώπου, το καλό και το κακό, τον ορθό λόγο, την ελεύθερη βούληση, το αυτεξούσιο του ανθρώπου και την έξω του εξουσία. Με αυτό κέρδισε την αθανασία όπως είχε φιλοδοξήσει.

 


Sonnet XIX: On His Blindness
by John Milton

When I consider how my light is spent,
Ere half my days, in this dark world and wide,
And that one talent which is death to hide
Lodged with me useless, though my soul more bent
To serve therewith my Maker, and present
My true account, lest He returning chide,
"Doth God exact day-labour, light denied?"
I fondly ask; But patience, to prevent
That murmur, soon replies "God doth not need
Either man's work or his own gifts. Who best
Bear His mild yoke, they serve Him best. His state
Is kingly: thousands at His bidding speed
And post o'er land and ocean without rest;
They also serve who only stand and wait."

"Δεν μπορείς να θίξεις την ελευθερία του πνεύματός μου", έγραψε κάπου...
Και αυτό εκφράζει πολύ ορθά τις αρχές που διέπνεαν τις επιθέσεις του εναντίον κάθε μορφής καταπίεσης, εναντίον του εκκλησιαστικού δόγματος, εναντίον της λογκρισίας και εναντίον της απολυταρχίας του μονάρχη.

Read more...

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Σμαράγδι : Ένας πολύτιμος λίθος υπηρετεί την όραση μέσα στους αιώνες...


Σε ένα επίγραμμα της Παλατινής Ανθολογίας, ο ποιητής Φανίας περιγράφει τον μικρόκοσμο του τελώνη Ασκώνδα: την πένα, το σφουγγάρι του για να πλένει τις γραφίδες, έναν κανόνα, διαβήτες, ένα μελανοδοχείο, την λειάντειραν κίσηρι για την προετοιμασία των σελίδων και, τέλος, ένα πιο μυστηριώδες αντικείμενο, "τάν αδυφαή πλινθίδα καλλαϊναν". Εξοικειωμένοι με τη ζωή της βιβλιοθήκης και την κόπωση των ματιών από την εξαντλητική γραφική εργασία, πολλοί φιλόλογοι των περασμένων αιώνων αναγνώρισαν στη φράση αυτή τα, υποτυπώδη έστω, "ματογυάλια" του συμπαθούς γραφιά.
Η καλλαΐς πλίνθος του Ασκώνδα αναφέρεται και από τον Πλίνιο (Φυσική Ιστορία 37.151) ως callais: πρόκειται, λέει ο Πλίνιος για λίθο (ημι)πολύτιμο, με χρώμα απαλό γαλαζοπράσινο, "όπως αυτό της ρηχής θάλασσας κοντά στην ακτή". Η απόχρωση αυτή πίστευαν οι Έλληνες ήδη από την Κλασική εποχή ασκούσε ευεργετική επίδραση στον ανθρώπινο οφθαλμό. Η πρασινωπή σμάραγδος (εμπειρικός αρχαιοελληνικός όρος για μια ευρεία ποικιλία λίθων αυτού του χρώματος) θεωρείται από τον περιπατητικό Θεόφραστο πρός τά όμματα αγαθή (Περί λίθων 24). Προσθέτει μάλιστα ότι ο λίθος αυτός χρησιμοποιείται ευρύτατα για την κατασκευή σφραγιδίων, ώστε να διευκολύνεται η όραση (ώστε βλέπειν).
Σε ένα από τα Αριστοτελικά "Προβλήματα" αναφέρεται ότι το έντονο κοίταγμα αδιαφανών στερεών προκαλεί κόπωση στην όραση. Αντίθετα, το να κοιτάζουμε αντικείμενα που περιέχουν νερό (χλωρά), ιδίως πρασινωπά στερεά ωφελεί και ξεκουράζει τα μάτια μας "διά τό τήν τού χρώματος κράσιν σύμμετρον έχειν πρός τήν όψιν". Για τον Θεόφραστο η σμάραγδος αντιγράφει την όψη του νερού (Περί λίθων 23), παρατήρηση που επαναλαμβάνει ο Πλίνιος (Φυσική Ιστορία 37.63). Επομένως η απρόσκοπτη διέλευση των οπτικών ακτίνων διαμέσου των ημιδιαφανών σωμάτων είναι, για τους αρχαίους φιλοσόφους ευεργετική για το βλέμμα και τη λειτουργία του οφθαλμού καθώς η διαφάνεια των σωμάτων αυτών οφείλεται στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε νερό.
Επομένως οι συστηματικές αναφορές των αρχαίων συγγραφέων στην "υγρή" φύση της σμαράγδου αναφέρονται στο περιπατητικό υπόβαθρο της αρχαιοελληνικής Oπτικής. O Πλίνιος αναφέρεται στο ευχάριστο χρώμα του συγκεκριμένου λίθου, το οποίο έχει ευεργετικές επιδράσεις στα κουρασμένα μάτια, τόσο που, προσθέτει, οι σφραγιδογλύφοι τον χρησιμοποιούν για να ξεκουράζουν τα μάτια τους στο γλυκό του χρώμα κατά τη διάρκεια της λεπτεπίλεπτης και κοπιώδους εργασίας τους.

Η ίδια πρακτική περιγράφεται και στο "Παράπονο του εραστή" του Oυίλλιαμ Σαίξπηρ (31.213-214) :
The deep-green emerald, in whose fresh regard
Weak sights their sickly radiance do amend;

Αντίστοιχα, στην πρώτη πράξη της "Δούκισσας του Μάλφι" του Τζον Oυέμπστερ, η ηρωίδα προσφέρει στον εραστή της το δακτυλίδι του νεκρού συζύγου της ως ανακούφιση για το κοκκινισμένο μάτι του (πρ. Ι, σκ. ΙΙ, 323-326) :
They say ’tis very sovereign

Αντίστοιχη θα πρέπει να ήταν και η χρήση της καλλαΐνης πλινθίδος που είχε στην κατοχή του ο τελώνης Ασκώνδας μερικούς αιώνες νωρίτερα...

Πηγή : Όραση, Oπτική και Oφθαλμολογία στον ελληνορωμαϊκό κόσμο (Δημήτρης Πλάντζος)

Read more...

______________________________________


Η Τέχνη της Οφθαλμαπάτης :

Ποιός είπε ότι ο Έρωτας είναι η ψευδαίσθηση
ότι μια γυναίκα είναι διαφορετική από τις άλλες ?


Μακάρι σε όλα τα αινίγματα η απάντηση να ήταν : "Ο 'Ανθρωπος"...

Μακάρι σε όλα τα αινίγματα η απάντηση να ήταν : "Ο 'Ανθρωπος"...
"ἄνθρωπον εἶναι· γίνεσθαι, γὰρ τετράπουν βρέφος ὄντα τοῖς τέτταρσιν ὀχούμενον κώλοις, τελειούμενον δὲ δίπουν, γηρῶντα δὲ τρίτην προσλαμβάνειν βάσιν τὸ βάκτρον"

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP